למה כדאי לך להתחיל לאכול לאט יותר

כן, כדאי לאכול לאט גם אם יש לך הפסקת צהריים של חצי שעה.

לפעמים כשאתה רעב, אתה פשוט צריך לאכול. קל לרדת על ארוחה לאחר יום ארוך של עבודה או לימודים, ולטרוף אותה תוך פחות מחמש דקות. אפשר לראות בכל פינה אנשים הולכים ברחוב ופשוט מעמיסים אוכל לפה שלהם, בלי להנות מהטעם או מההגשה של המנה. מסתבר שזה לא רק לא יפה – זה גם מאוד מסוכן לגוף.

מחקרים הראו כי ככל שאוכלים יותר לאט ויותר 'מסודר', כך האוכל מביא יותר תועלת לגוף שלך. מחקרים מהמושב המדעי של האגודה האמריקנית לבריאות בקליפורניה מצביעים על כך שאנשים שאוכלים באיטיות נוטים פחות להיות שמנים או ללקות בשבץ, סוכרת או מחלת לב.

יש קשר ברור בין קצב האכילה לבין בעיות מטבאולית: 4/5 מהאוכלים בזריזות לקו במחלה הקשורה לבריאות מערכת העיכול, לעומת רק 1/10 בקרב האוכלים לאט.

אופס. לא התכוונו להכעיס אותך!

סיבה נפוצה נוספת נפוצה יותר מדוע אנשים שאוכלים לאט יותר נוטים להיות בריאים יותר היא כי בדרך כלל, הם אוכלים פחות. כאשר אתם אוכלים בקצב מהיר במיוחד, לגוף אין זמן להגיד לעצמו שהוא מלא. אכילה מהירה היא הסיבה העיקרית לאכילת יתר.

בנוסף, המחקר מצביע ש'אכילה בעמידה', 'הליכה', או כל צורת אכילה שאינה בישיבה גורמת לנזק בתהליך העיכול ובקצב האכילה. כדאי להאט, לשבת ולהנות מהמנה כאילו הייתם אייל שני שטועם מנה במאסטר שף.